مکان های انتطار بهترین فرصت نصب خودپرداز
مردم عادت دارند چندکار موازي را باهم انجام دهند. اين عادت و عادت هاي ديگر چنان روزمره آن ها را مي سازد که بي توجهي به آن مساوي با هدر رفت زمان و انرژي قلمداد مي شود. از جمله کارهاي زيادي که با هم يا در کنار هم انجام مي شود پرداخت قبوض به همراه خريد هاي روزانه، خريد شارژ در ساعات اوليه صبح و دريافت پول نقد در مکان هاي پر تردد است. محل نصب خودپرداز شما چقدر با عادت هاي روزانه مردم هماهنگ است؟ بازاريابي خدمات به نکته مهمي اشاره دارد: «تکرار دفعات خريد هاي استفاده مشتري از يک خدمت نشان دهنده پايداري درآمد خودپرداز است» مجموعه الگوهاي زير بر اين اساس تدوين شده است که دستگاه خودپرداز در بين کارهايي قرار گيرد که بخشي از عادت هاي روزانه مردم قرار دارد. به زباني سادهتر محل قرارگيري دستگاه را صرفاً بر اين اساس که در اين محدوده خاص، خودپرداز نيست يا دلايل مشابه انتخاب نکنيد.
خودپردازهايي مقابل خروجي ايستگاه هاي حمل و نقل
نزديکي و نه الزاماً مجاورت به ايستگاه هاي حمل و نقل مانند ايستگاه هاي پر تردد تاکسي، اتوبوس و مترو يکي از مهم ترين گزينه هاي تاثيرگذار در بازاريابي خودپرداز هاست. اگر صاحب فضاي تجاري در مسير يا در نزديکي ايستگاه هاي حمل و نقل شهري و بين شهري هستيد، اطمينان داشته باشيد خودپرداز شما در مسير عادت هاي پرنياز مخاطبان است. دستگاه خودتان را بروز نگه داريد و کسب درآمد کنيد. مهم نيست جمعيت شهر شما چقدر است، تردد يادآور ارتباط است. تردد هزينه بر است و تردد خود به خود يادآور صورت هاي مالي است. بسياري از مردم از اين که در مسير تردد قبض پرداخت کنند، شارژ بخرند و پول نقد همراه داشته باشند احساس رضايت بيشتري ميکنند. خصوصاً طبقه متوسطي که الزاما از وسايط نقليه عمومي استفاده ميکند. در ساعات ابتدايي روز تمايل براي خريد شارژ و نقل و انتقالات بيشتر است بالعکس در ساعات پاياني روز مردم تمايل بيشتري دارند وجه نقد دريافت و يا قبوض خود را پرداخت نمايند به نوعي بلافاصله پس از خارج شدن از خانه و قبل از بازگشت به منزل خودپرداز خودتان را در مسيري نصب و راهاندازي کنيد که اين چند عادت روزانه را تسهيل کند.
مکان هاي انتظار، فرصت استفاده از فرصت
هر مکان انتظاري صرف نظر از دليل، نوع و کارکرد، محل مناسبي است براي پر کردن فرصت مردم خصوصاً مشتريان خودپرداز. قبضهاي پرداخت نشده، خريد شارژ مورد نياز و تراکنش هاي معوقه مناسب ترين استفاده از زمان هاي مرده براي کساني که است که با خودپرداز در يک مکان انتظار مي کشند. مراکز درماني و درمانگاهي، سينماها و سالن هاي تائتر پرمخاطب، شهربازي ها و… مراکز اداري و صنفي از نمونه مکان هايي هستند که مردم بايد راهي براي پر کردن زمان انتظار بکشند. کافيست خودپرداز شما در يکي اين مکان ها نصب و فعاليت کند، علاوه بر پر کردن فرصتهاي مرده مشتريان شما هميشه يک دستگاه در حال کار داريد. با کمي دقت ميتوان فضاهاي انتظار زيادي را شناسايي کرد.
روي خريدهاي نقدي حساب باز کنيد
هنوز مراکز خريد بزرگ با انبوهي از پله برقي و ويترين هاي پر از چراغ نتوانسته است جايگزين رنگ و بوي بازارهاي سنتي شود. بازارهاي سنتي يعني يادآوري يک عادت ايراني خوب يعني چانه زدن. لذت چانه زدن با اسکناس را به مردم يادآور شويد. در بازار سنتي مي توان با نصب خودپرداز اين اطمنيان را به مشتريان داد که حتاً در صورت نبود کارتخوان در يک مغازه باز هم مي توان خريد کرد آن هم با طعم چاشني. کمتر مشتري هست که فقط براي دريافت اسکناس به خودپرداز مراجعه کند، خصوصاً که بازارهاي سنتي هميشه آدمهاي ثابت خود را دارند. روي عادت هاي خريد و مشتريان پروپاقرص اين بازارها حساب باز کنيد. بيشتر مشتريان بازارهاي سنتي با روش هاي پرداخت الکترونيک جديدتر مثل موبايل و اينترنت ميانه خوبي نداشته به دستگاه خودپردازي که رسيد کاغذي هم ميدهد اطمينان بيشتري دارند. اين فقط يک عادت است.
فراموش نکنيد هدف اصلي سرمايه گذاري روي عادات مشتريان بهرهمندي از تکرار است. چرا که عادت ها تکرار شونده هستند. مردم زيادي به چيزهاي زيادي عادت دارند و عادت هاي خودشان را هر روز تکرار مي کنند. مردم هر روز به داروخانه يا فروشگاه لوازم موبايل مراجعه نميکنند چون هر روز به آن نياز ندارند اما هر هفته به مغازه نانوايي، لبنياتي و.. مراجعه ميکنند چون به آن نياز دارند. به همين سادگي مي توان نتيجه گرفت که دستگاه خودپرداز نزديک مغازه لبنياتي و نانوايي تراکنش بيشتري نسبت به دستگاه خودپرداز نزديک موبايلفروشي دارد. اين يک تحليل ساده رفتاري است. مردم را با دقت ببينيد تا نيازها و عادت هاي آنها را بهتر بشناسيد.
Comments
Post a Comment